Angle right Facebook LinkedIn YouTube Clear input content Loupe Loupe

Sommerpuls- Sammen er vi en god sirkel

I disse dager lanserer vi en ny puls av medlemskampanjen "Sammen er vi en god sirkel". Målet med kampanjen er å vise samfunnsansvaret Sirkels medlemmer tar for glassemballasjen de setter på markedet.

Sirkels medlemmer har bidratt til å bygge opp returordningen for glassemballasje gjennom 30 år. Nå synliggjør vi medlemmenes bidrag i glassemballasjens verdisirkel gjennom kampanjen «Sammen er vi en god sirkel».

Så langt har Ringnes, Orkla, Haugen-Gruppen, Unil, Oskar Sylte Mineralvannsfabrikk og Mills vært med i kampanjen. Her er landingssiden for kampanjen.

Dette sier medlemmene om kampanjen:

Ole Kristian Vestbekken Fagsjef emballasje, Mills:

«Kampanjen kommuniserer tydelig glassets egenskaper i forhold til materialgjenvinning, viktigheten av at vi alle kildesorterer og hva som faktisk skjer med glasset i den norske verdikjeden.

Samtidig får vi vist at Mills også er med på å ta vår del av ansvaret gjennom medlemskapet»

Johanne Kjus Head of sustainability, Orkla Foods:

«Vi ønsker at vår emballasje skal gå i sirkel – bli resirkulert og få ny verdi. «Sammen er vi en sirkel»-kampanjen var en fin måte å minne forbruker om det å resirkulere glassemballasje er viktig – og at det å resirkulere faktisk har en stor verdi. Sirkel gjør en viktig jobb – og vi er glade for at vi fikk være med på kampanjen med Nora Syltetøy».

Ståle Riddervold Merkevaresjef, Haugen-Gruppen:

«Vi er kjempeglade for at Sirkel ønsket å invitere oss med på kampanjen via våre Old El Paso tacoglass. Dette hjalp oss å sette fokus på produktenes gjenvinningsverdi, noe som er viktig for å øke bevisstheten rundt å ta bærekraftige valg.»

(Fra rapporten: Bevaringskraft 2021)

Her er sommerens nye kampanjefilmer med Coca- Cola og Santa Maria: